Historia ustroju i prawa polskiego Juliusza Bardacha, Bogusława Leśnodorskiego, Michała Pietrzaka to sprawdzony podręcznik, który od ponad 30 lat służy studentom wydziałów prawa, historii oraz pokrewnych kierunków studiów. Szerokie ujęcie historii przez doświadczonych profesorów, którzy barwnie i w uporządkowany sposób zdołali zmieścić w jednym tomie także historię życia ówczesnych mieszkańców Polski, zostało wzbogacone o elementy ułatwiające naukę: piktogramy, pogrubienia i zróżnicowaną wielkość pisma. Numery boczne ułatwią szybkie odszukanie w tekście książki pojęć z indeksu. Mapki i diagramy, historyczny wstęp i selektywna bibliografia mają zapewnić Czytelnikowi orientację we współczesnym stanie wiedzy, ułatwić chętnym jej rozszerzenie i pogłębienie.
UWAGI:
Na okł.: Nowe wydanie 2009/2010. Bibliogr. s. 676-678. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Z każdym rokiem rośnie liczba osób podróżujących po świecie zarówno w celach turystycznych, jak i biznesowych. Musi za tym nadążać rozwój bazy noclegowej. Hotelarstwo stało się więc jednym z głównych elementów większości produktów turystycznych. Autorzy przedstawili w podręczniku najważniejsze zagadnienia dotyczące podstaw hotelarstwa, skupiając się na: historii hotelarstwa, głównych pojęciach z zakresu hotelarstwa, rodzajach hoteli i zakładów hotelarskich, prezentacji sławnych hoteli i wielkich hotelarzy, usługach hotelarskich, organizacjach i stowarzyszeniach hotelarskich, strukturach funkcjonalno-organizacyjnych w hotelarstwie, trendach w rozwoju hotelarstwa na świecie i w Polsce.
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych.Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów jest dobra obsługa, tzw. marketing bierny, powodująca 40% wzrostu ogólnego, a tylko 5-15% wzrostu to efekt prowadzenia kampanii marketingowych. Oznacza to konieczność włączenia procesu organizacyjnego imprez lub procesów świadczenia usług turystom jako istotnych składników działalności marketingowej.Publikacja jest interesująca zarówno dla instytucji lub osób prowadzących kampanie marketingowe, jak i dla przedsiębiorców oraz ich zrzeszeń pragnących pozyskać coraz większe ilości klientów - turystów. Stanowi cenną pomoc dla wykładowców i studentów mających w programie studiów przedmiot marketing turystyczny.
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pozycja całkowicie odmienna od znanych podręczników matematyki dla ekonomistów.Podstawy matematyczne i zastosowania w ekonomii są tu połączone niemal w jedną niepodzielną całość: przykłady z dziedziny ekonomii zaprezentowano bowiem niemal natychmiast po wprowadzeniu niezbędnego minimum teorii. I choć zjawiska ekonomiczne zostały podporządkowane matematycznej strukturze wykładu, autorowi udało się przedstawić podstawowe zagadnienia z zakresu teorii konsumenta, teorii produkcji, problemów makroekonomicznych, a nawet finansów. Jest to podręcznik, w którym podaje się nie tylko algorytmy postępowania, ale również tłumaczy się idee stojące za nimi.Każdy rozdział został uzupełniony zadaniami, również bardziej zaawansowanymi, wymagającymi od studenta inwencji i wykazania się niestandardowym rozumowaniem. Do części zadań podano odpowiedzi.Polskie wydanie zostało podzielone na 2 tomy zatytułowane: Algebra elementarna i Elementarny rachunek różniczkowy.Pozycja przeznaczona dla wykładowców i studentów wydziałów ekonomii i zarządzania.
Pozycja całkowicie odmienna od znanych podręczników matematyki dla ekonomistów.Podstawy matematyczne i zastosowania w ekonomii są tu połączone niemal w jedną niepodzielną całość: przykłady z dziedziny ekonomii zaprezentowano bowiem niemal natychmiast po wprowadzeniu niezbędnego minimum teorii. I choć zjawiska ekonomiczne zostały podporządkowane matematycznej strukturze wykładu, autorowi udało się przedstawić podstawowe zagadnienia z zakresu teorii konsumenta, teorii produkcji, problemów makroekonomicznych, a nawet finansów. Jest to podręcznik, w którym podaje się nie tylko algorytmy postępowania, ale również tłumaczy się idee stojące za nimi.Każdy rozdział został uzupełniony zadaniami, również bardziej zaawansowanymi, wymagającymi od studenta inwencji i wykazania się niestandardowym rozumowaniem. Do części zadań podano odpowiedzi.Polskie wydanie zostało podzielone na 2 tomy zatytułowane: Algebra elementarna i Elementarny rachunek różniczkowy.Pozycja przeznaczona dla wykładowców i studentów wydziałów ekonomii i zarządzania.
Podręcznik Prawo ochrony środowiska. Zagadnienia podstawowe zawiera zbiór najważniejszych informacji o prawie ochrony środowiska.
Opracowanie składa się z czterech części. Część pierwsza obejmuje zagadnienia podstawowe, w tym problematykę ochrony środowiska w prawie europejskim. Część druga zawiera omówienie najistotniejszych instytucji prawa ochrony środowiska. Część trzecia przedstawia rozważania dotyczące ochrony głównych elementów przyrodniczych, czwarta zaś dotyczy materii gospodarowania odpadami.Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów prawa, administracji i ochrony środowiska, ale również do osób zajmujących się zawodowo ochroną środowiska oraz pracowników administracji publicznej.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni